Statut Przedszkola


STATUT

Przedszkola Niepublicznego

„Edu-Bajkolandia”

w Lesznowoli przy ul. Sportowej 3

Podstawa prawna:

  1. ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.);
  2. ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 oraz z 2023 r. poz. 1234 z późn. zm.),
  3. ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U.
  4. z 2017 r. poz. 60, 949, 2203, 2245, z 2019 r. poz. 1287, z 2022 r. poz. 1116 z późn. zm.);
  5. ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r. poz. 984, 1234, 1586 i 1672 z późn. zm.);
  6. ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. – Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1359, 2022 r. poz. 2140 z późn. zm.);
  7. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły i stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 356 ze zm.);
  8. rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. nr 65, poz. 222 z późn. zm.);
  9. rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646 ze zm.);
  10. rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1280 oraz z 2022 r. poz. 1594 z późn. zm.)
  11. rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i modzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrozonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1309 z późn. zm.)
  12. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły, placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. z 2018 r. poz.1055 z późn. zm.);
  13. rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1604 z późn. zm.);
  14. rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2021 r. poz. 1618 z póżn. zm. );
  15. Konwencja o Prawach Dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada 1989 r. (Dz. U. z 1991 Nr 120, poz. 526 z późn. zm.);


ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

§ 1

1. Przedszkole „Bajkolandia” jest przedszkolem niepublicznym.

2. Siedziba przedszkola znajduje się w Lesznowoli przy ul. Sportowej 3.

3. Organem prowadzącym przedszkole jest Edu-Invest Sp. z o.o. reprezentowana przez:

Anna Maj- prezes zarządu

4. Ustalona nazwa używana jest przez przedszkole w pełnym brzmieniu:

EDU-INVEST Sp. z o.o.

Przedszkole Niepubliczne „Bajkolandia”

§2

Przedszkole działa na podstawie:

1. Ustawy o Systemie Oświaty (Dz.U. Nr 67/96 poz. 329 z późniejszymi zmianami).

  • ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 oraz z 2023 r. poz. 1234 z późn. zm.);
  • niniejszego statutu oraz obowiązujących przepisów prawa oświatowego.

§ 3

1. Przedszkole funkcjonuje cały rok kalendarzowy.

2. Przedszkole pracuje w godzinach od 7.00 do 18.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku.

3. Przedszkole jest nieczynne w dni ustawowo wolne od pracy, święta oraz 24 grudnia.

4. Czas pracy przedszkola może być zmieniony w zależności od potrzeb środowiska.

§ 4

1. Działalność przedszkola finansowana jest przez Rodziców w formie opłat stałych za pobyt

Dziecka w przedszkolu, dotacje gminne oraz inne źródła.

2. Przedszkole może być współfinansowane przez sponsorów.

3. W przypadku nieobecności Dziecka w przedszkolu czesne nie podlega zwrotowi.

4. W okresie wakacyjnym ( lipiec i sierpień ) w przypadku zapowiedzianej miesięcznej

nieobecności Dziecka w przedszkolu, Rodzicom przysługuje zniżka czesnego w wysokości

50% opłaty podstawowej.

5. Opłata za pobyt Dziecka w przedszkolu pobierana jest z góry, do 1 dnia każdego miesiąca.

6. Dyrektor zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości odpłatności za pobyt Dziecka w

przedszkolu. Taka zmiana może mieć miejsce tylko raz w roku, a dyrektor ma obowiązek

poinformować o tym Rodziców z miesięcznym wyprzedzeniem.

7. Przy zapisywaniu Dziecka do przedszkola obowiązuje wpisowe. Wpłata ta jest

jednorazowa (przy zapisywaniu Dziecka do przedszkola) i nie podlega zwrotowi (nawet

jeśli Rodzic zrezygnuje z usług przedszkola przed rozpoczęciem uczęszczania jego

Dziecka do przedszkola).

8. O przyjęciu Dziecka do przedszkola decyduje kolejność zgłoszeń, ale pierwszeństwo mają

Dzieci kontynuujące zajęcia z poprzedniego roku szkolnego.

§ 5

1. Przedszkole zapewnia świadczenia w zakresie realizacji podstawy programowej

wychowania przedszkolnego, określonej przez Ministra Edukacji Narodowej.

2. Przedszkole zapewnia pełnowartościowe wyżywienie dla Dzieci ( 4 posiłki ), wliczone w

cenę czesnego.

3. Dzieci mogą dodatkowo uczestniczyć w zajęciach w ramach opłaty stałej: j. angielski,

rytmika, gimnastyka ogólnorozwojowa i korekcyjna, udział w

koncertach, teatrzykach, zajęciach  edukacyjnych odbywających się na terenie

placówki np. dogoterapia, bajkoterapia, warsztaty kulinarne itp.

4. Przedszkole w ramach opłaty stałej zapewnia również  opiekę psychologiczną, pedagoga specjalnego.

5. Przedszkole w ramach zajęć dodatkowo płatnych przez Rodziców oferuje: taniec, sztuki walki, ceramikę, gimnastykę korekcyjną, zajęcia z cyklu „Świat doświadczeń”, zajęcia teatralne, zajęcia z logopedą, wycieczki.

6. Przedszkole ubezpiecza Dzieci od następstw nieszczęśliwych wypadków.

7. Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo jest dostosowany do możliwości

rozwojowych dzieci.

8. Organizacja i terminy zajęć dodatkowych ustalane są przez organ prowadzący.

ROZDZIAŁ II

Cele i zadania przedszkola

§ 6

Ogólne cele i zadania

  1. Przedszkole realizuje cele ukierunkowane na wszechstronny i harmonijny rozwój dziecka zgodnie z wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi, w relacjach

ze środowiskiem społeczno–kulturowym i przyrodniczym.

2.    Przedszkole realizuje zadania wynikające z powyższych celów poprzez:

  1. prowadzenie bezpłatnego nauczania i wychowania w zakresie ustalonym przez organ prowadzący;
  2. objęcie opieką wszystkich dzieci i zapewnienie im atmosfery akceptacji i bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków do prawidłowego rozwoju;
  3. udzielanie dzieciom uczęszczającym do przedszkola, ich rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej we współpracy z rodzicami dzieci, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi przedszkolami, szkołami i placówkami, organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rodziny i dzieci;
  4. wspieranie działań wychowawczych rodziców, tworzenie warunków umożliwiających dziecku osiągnięcie gotowości szkolnej;
  5. organizowanie opieki nad dziećmi z niepełnosprawnościami;
  6. umożliwianie dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej na podstawie stosownych rozporządzeń;
  7. w szczególnie uzasadnionych przypadkach, na podstawie odrębnych przepisów, zadania określone w § 3 ust. 3 przedszkole może wypełniać również z wykorzystaniem zdalnych środków komunikacji i właściwych dla nich form i metod pracy.

3.    Do zadań Przedszkola należy:

  1. wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju;
  2. tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę

       i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa;

  • wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej

       i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych;

  • zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony;
  • wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do

poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań;

  • wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących

       do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym;

  • przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci;
  • tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki;
  • tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka;
  • tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy;
  • współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka;
  • kreowanie, wspólnie z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju;
  • systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju;
  • systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące

       do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole;

  1. organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami – umożliwiających dziecku poznawanie kultury i języka mniejszości narodowej lub etnicznej lub języka regionalnego;
  2. tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.
  3. Przedszkole realizuje ponadto następujące zadania:
    1. wspomaga indywidualny rozwój dziecka;
    1. udziela dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej;
    1. umożliwia dzieciom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej;
    1. otacza szczególną opieką dzieci z niepełnosprawnościami;
    1. zapewnia dzieciom opiekę odpowiednią do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola;
    1. współdziała z rodzicami poprzez wspomaganie w wychowaniu dzieci i przygotowaniu ich do nauki szkolnej;
    1. zaspokaja potrzeby dzieci z problemami oraz dzieci wyróżniających się uzdolnieniami, prowadzi pracę opiekuńczo–wychowawczo–dydaktyczną w oparciu o znajomość dziecka i jego środowiska rodzinnego w ramach określonych obszarów edukacyjnych zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, zgodnie ze współczesną wiedzą pedagogiczną;
  4. Przedszkole podejmuje niezbędne działania w celu tworzenia optymalnych warunków realizacji działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej

oraz innej działalności statutowej, zapewnienia każdemu dziecku warunki niezbędne

do jego rozwoju. Powyższe działania dotyczą:

  1. osiągania efektów w zakresie kształcenia, wychowania i opieki oraz realizacji celów i zadań statutowych;
    1. organizacji procesów kształcenia, wychowania i opieki;
    1. tworzenia warunków do rozwoju i aktywności dzieci;
    1. współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym;
    1. zarządzania przedszkolem.

§ 7

1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz rozpoznawaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu,
w celu wspierania potencjału rozwojowego dziecka i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola oraz w środowisku społecznym.
2. Potrzeba objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, wynika w szczególności:
1) z niepełnosprawności;

2) z niedostosowania społecznego;

3) z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;

4) z zaburzeń zachowania lub emocji;

5) ze szczególnych uzdolnień;

6) ze specyficznych trudności w uczeniu się;

7) z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;

8) z choroby przewlekłej;

9) z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;

10) z niepowodzeń edukacyjnych;

11) z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;

12) z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą

środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.

3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu rodzicom dzieci i nauczycielom polega na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów

wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu

zwiększania efektywności pomocy udzielanej uczniom.

4. Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu jest dobrowolne i nieodpłatne.

5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczną organizuje dyrektor przedszkola.

6. Pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu udzielają dzieciom nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści wykonujący w przedszkolu zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności psycholodzy, pedagodzy, logopedzi i terapeuci pedagogiczni, zwani dalej „specjalistami”.

7. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z:

1) rodzicami dzieci;

2) poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,

zwanymi dalej „poradniami”;

3) placówkami doskonalenia nauczycieli;

4) innymi przedszkolami, szkołami i placówkami;

5) organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami i podmiotami działającymi na

rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

8. Dyrektor przedszkola uzgadnia z wymienionymi podmiotami warunki współpracy,

9. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu jest udzielana z inicjatywy:

1) dziecka;

2) rodziców dziecka;

3) dyrektora przedszkola;

4) nauczyciela, wychowawcy grupy wychowawczej lub specjalisty, prowadzących zajęcia z

dzieckiem;

5) pielęgniarki środowiska nauczania i wychowania;

6) poradni;

7) asystenta edukacji romskiej;

8) pomocy nauczyciela;

10) pracownika socjalnego;

11) asystenta rodziny;

12) kuratora sądowego;

13) organizacji pozarządowej, innej instytucji lub podmiotu działających na rzecz rodziny,

dzieci i młodzieży.

10. W przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:

1) zajęć rozwijających uzdolnienia;

2) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających

kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
3) zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego;
4) porad i konsultacji.

11. Do zadań nauczycieli, wychowawców i specjalistów w przedszkolu,

należy w szczególności:

1) rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci;

2) określanie mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci;
3) rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dzieci i ich uczestnictwo w

życiu przedszkola;

4) podejmowanie działań sprzyjających rozwojowi kompetencji oraz potencjału dzieci w celu podnoszenia efektywności edukacji i poprawy ich funkcjonowania;

5) współpraca z poradnią w procesie diagnostycznym i postdiagnostycznym, w szczególności

w zakresie oceny funkcjonowania dzieci, barier i ograniczeń w środowisku utrudniających

funkcjonowanie dzieci i ich uczestnictwo

w życiu przedszkola oraz efektów działań podejmowanych w celu poprawy funkcjonowania
dziecka oraz planowania dalszych działań.

12. Nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści w przedszkolu, szkole i placówce prowadzą w szczególności:

1) w przedszkolu – obserwację pedagogiczną mającą na celu wczesne rozpoznanie u dziecka dysharmonii rozwojowych i podjęcie wczesnej interwencji, a w przypadku dzieci realizujących obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne – obserwację pedagogiczną zakończoną analizą i oceną gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza
przedszkolna).

§ 8

1. Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu należy w szczególności:

1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie

indywidualnych potrzeb rozwojowych

i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron,

predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych

lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola;

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu w celu rozwiązywania problemów

wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo dziecka w życiu przedszkola;

3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci;

5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania

oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym i pozaprzedszkolnym dzieci;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci;

8) wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

2. Do zadań logopedy w przedszkolu należy w szczególności:

1) diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia

stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego dzieci;

2) prowadzenie zajęć logopedycznych dla dzieci oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju mowy uczniów i eliminowania jej zaburzeń;

3) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń

komunikacji językowej we współpracy z rodzicami dzieci;

4) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,.

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej

3. Do zadań terapeuty pedagogicznego należy w szczególności:

1) prowadzenie badań diagnostycznych dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi

lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się w celu rozpoznawania trudności oraz

monitorowania efektów oddziaływań terapeutycznych;

2) rozpoznawanie przyczyn utrudniających dzieciom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola;
3) prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
4) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym

dzieci, we współpracy z rodzicami dzieci;

5) wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:

a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i

uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo

w życiu przedszkola,

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

ROZDZIAŁ III

Organy przedszkola

§ 9

1. Organami przedszkola są:

  1. Dyrektor przedszkola;
  2. Dyrektor pedagogiczny przedszkola
  3. Wicedyrektor
  4. Rada pedagogiczna

2. Rada Pedagogiczna uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny z przepisami prawa i niniejszym statutem.

§ 10

1. Dyrektor przedszkola kieruje bieżącą działalnością przedszkola, reprezentuje je na zewnątrz. Jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w przedszkolu nauczycieli i pracowników obsługi i administracji.

2. Zadania dyrektora są następujące:

1) kierowanie bieżącą działalnością placówki i reprezentowanie jej na zewnątrz;

2) kierowanie polityką kadrową przedszkola, zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola;

3) zapewnianie pracownikom właściwych warunków pracy zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy, bhp i p.poż.;

4) przyznawanie nagród, udzielanie kar pracownikom;

5) gromadzenie informacji o pracy nauczycieli w celu dokonania oceny ich pracy ,według zasad ustalonych w odrębnych przepisach;

6) przewodniczenie Radzie Pedagogicznej i realizacja uchwał podjętych w ramach jej kompetencji;

7) współpraca z Rodzicami;

8) zawieranie z Rodzicami umów o świadczeniu usług opiekuńczo-dydaktyczno-wychowawczych;

9) stworzenie Dzieciom optymalnych warunków do rozwoju.

3.  Zadania Dyrektora Pedagogicznego są następujące:

1) wspieranie dyrektora w wykonywaniu zadań kierowniczych,

2) zajmowanie się prowadzeniem nadzoru pedagogicznego zgodnie  z obowiązującymi  przepisami prawa, w tym dokonywaniem oceny pracy lub dorobku zawodowego nauczyciela w związku z uzyskiwaniem kolejnych stopni awansu zawodowego,

3) realizowanie uchwał podjętych przez radę pedagogiczną w ramach jej kompetencji;

4) współdziałanie ze szkołami wyższymi w organizacji praktyk pedagogicznych;

5) powoływanie zespołów nauczycieli do realizacji określonych zadań;

6) współdziałanie z dyrektorem w przygotowaniu dokumentacji Przedszkola, przedszkolnego zestawu programów nauczania, przydziału czynności nauczycielom, ramowego rozkładu dania;

7) ustalanie ramowego rozkładu dnia na wniosek rady pedagogicznej z uwzględnieniem zasad podstawy programowej, zasad ochrony zdrowia i higieny pracy;

8) organizowanie pomocpsychologiczno–pedagogicznej, kształcenia specjalnego i wczesnego wspomagania rozwoju dzieci;

9) odpowiadanie za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka;

10) organizowanie nauczania indywidualnego;

11) nadzorowanie prawidłowym prowadzeniem dokumentacji przebiegu nauczania, wychowania i opieki;

12) przewodniczenie radzie pedagogicznej i prowadzenie zebrań rady;

13) odpowiadanie za kształtowanie twórczej atmosfery w Przedszkolu, właściwych warunków pracy, tworzenie pozytywnej atmosfery wśród pracowników Przedszkola;

14) Dyrektor do spraw pedagogicznych w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą pedagogiczną;

15) prowadzi kontrolę dokumentacji pedagogicznej;

16) w przypadku nieobecności dyrektora do spraw pedagogicznych zastępuje go inna osoba wyznaczona przez niego np. dyrektor przedszkola lub inny wyznaczony nauczyciel.

3. Zadania wicedyrektora są następujące:

  1. Wspieranie Dyrektora Przedszkola:
  2. Pomoc w zarządzaniu placówką, w tym podejmowanie decyzji operacyjnych.
  3. Reprezentowanie dyrektora w jego nieobecności.
  4. Nadzór nad Kadrą Pedagogiczną:
  5. Współpraca z nauczycielami w zakresie realizacji podstawy programowej.
  6. Organizacja i prowadzenie szkoleń oraz rad pedagogicznych.
  7. Monitorowanie pracy nauczycieli i ocena ich efektów.
  8. Zarządzanie Procesem Edukacyjnym:
  9. Opracowywanie planów zajęć i programów nauczania.
  10. Współpraca z nauczycielami przy tworzeniu indywidualnych programów edukacyjnych dla dzieci.
  11. Komunikacja z Rodzicami:
  12. Organizowanie spotkań z rodzicami oraz prowadzenie działań informacyjnych.
  13. Rozwiązywanie problemów i udzielanie wsparcia rodzicom w kwestiach wychowawczych.
  14. Organizacja Wydarzeń i Zajęć Dodatkowych:
  15. Planowanie i koordynowanie imprez przedszkolnych oraz wycieczek.
  16. Organizowanie zajęć rozwijających zainteresowania dzieci.
  17. Zarządzanie Administracją:
  18. Udział w tworzeniu i wdrażaniu procedur wewnętrznych.
  19. Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej oraz dbałość o jej zgodność z obowiązującymi przepisami.
  20. Współpraca z Instytucjami Zewnętrznymi:
  21. Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z lokalnymi instytucjami edukacyjnymi oraz organizacjami wspierającymi rozwój dzieci.
  22. Wspieranie Rozwoju Przedszkola:
  23. Współpraca przy tworzeniu strategii rozwoju placówki.
  24. Dbałość o Bezpieczeństwo i Higienę:
  25. Monitorowanie przestrzegania norm bezpieczeństwa oraz zasad higieny w przedszkolu.
  26. Organizowanie szkoleń dla kadry w zakresie pierwszej pomocy.
  27. Kwalifikacje i Umiejętności:
  28. Wykształcenie wyższe pedagogiczne.
  29. Doświadczenie w pracy w przedszkolu.
  30. Umiejętności organizacyjne i komunikacyjne.
  31. Znajomość aktualnych przepisów dotyczących edukacji przedszkolnej.

4. Rada pedagogiczna

  1. Rada pedagogiczna jest kolegialnym organem Przedszkola w zakresie realizacji jego statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
  2. W skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Przedszkolu.
  3. Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor lub wicedyrektor.
  4. Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania rady oraz zawiadamia wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem rady.
  5. Zebrania rady pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, po pierwszym semestrze, na zakończenie roku szkolnego oraz w miarę bieżących potrzeb np. rady szkoleniowe.
  6. Zebrania rady pedagogicznej są protokołowane.
  7. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy dyrektora, organu prowadzącego albo co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.
  8. W zebraniach rady pedagogicznej mogą także brać udział, z głosem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej.
  9. Uchwały rady pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej członków.
  10. Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności.
  11. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy w szczególności:
  12. zatwierdzenie planów pracy Przedszkola;
  13. zatwierdzenie regulaminów regulujących działalność przedszkola oraz dokonywanie zmian w ich treści;
  14. uchwalanie statutu Przedszkola oraz dokonywanie w nim zmian, po przedstawieniu projektu radzie pedagogicznej;
  15. zatwierdzanie innowacji pedagogicznych;
  16. ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli;
  17. podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia dziecka z listy wychowanków;
  18. ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego w celu doskonalenia pracy placówki;
  1. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
  2. organizację pracy Przedszkola,
  3. dopuszczenie do użytku w Przedszkolu programów wychowania przedszkolnego uprzednio przedstawionych dyrektorowi przez nauczycieli;
  4. zgodę na indywidulny tok lub program nauki wychowanka;
  5. propozycje dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego;
  6. Rada pedagogiczna wnioskuje we wszystkich istotnych sprawach związanych z organizacją pracy oraz procesem dydaktyczno-wychowawczym w Przedszkolu, w szczególności wnioskuje o:
  7. zatwierdzenie do użytku przez dyrektora programu wychowania przedszkolnego,
  8. o zatwierdzenie przez dyrektora ramowego rozkładu dnia; 
  9. Osoby biorące udział w zebraniach rady pedagogicznej są zobowiązane

do nieujawniania spraw poruszanych na  zebraniach rady pedagogicznej, które mogą naruszać dobra osobiste dzieci lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników Przedszkola.

  1. Zasady pracy rady pedagogicznej określa regulamin jej działalności.

ROZDZIAŁ IV

Organizacja Przedszkola

§ 11

1. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest grupa złożona z Dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień.

2. Ramowy Rozkład Dnia ustalany jest przez dyrektora przedszkola. Uwzględnia on wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do założeń programowych oraz oczekiwań Rodziców.

3. Szczegółowy rozkład dnia ma charakter otwarty, pozwalający na uwzględnienie propozycji Dzieci oraz właściwe zachowanie proporcji czasowej między formami proponowanymi przez nauczyciela, a swobodną działalnością Dzieci, zapewniający Dzieciom codzienny pobyt na powietrzu(w miarę sprzyjających warunków pogodowych).

4. Liczba miejsc w przedszkolu to 110.

5. Maksymalna liczba Dzieci w grupie to 15.

6. Podstawą zgłoszenia Dziecka do przedszkola jest „Karta zgłoszeniowa”.

7. Przyjęcie Dziecka do przedszkola ma miejsce po:

a) osobistym dostarczeniu przez Rodzica bądź opiekuna „Karty zgłoszeniowej” do dyrektora przedszkola,

b) zapoznaniu się przez Rodzica ze Statutem, Umową i Organizacją przedszkola,

c) wpłaceniu wpisowego w wysokości ustalonej przez organ założycielski ,

d) podpisaniu umowy cywilno-prawnej dotyczącej świadczenia usług opiekuńczo- dydaktyczno-wychowawczych.

8. Dyrektor przedszkola zawiera z Rodzicami umowę świadczenia usługi edukacyjnej na okres jednego roku, z możliwością przedłużenia na lata następne w formie pisemnego aneksu.

9. W przedszkolu łącznie jest pięć grup wiekowych.

10. Do przedszkola mogą zostać przyje dzieci w wieku 2,5 lat decyzją dyrektora przedszkola.

11. Do realizacji celów statutowych przedszkole posiada:

1) sale zajęć dla poszczególnych grup z wyposażeniem dostosowanym do wieku Dzieci,

2) ogród przedszkolny wyposażony w sprzęt i urządzenia terenowe,

3) dwie łazienki dla Dzieci i jedna dla personelu,

4) szatnię,

5) jadalnię,

6) pomieszczenie do zajęć indywidualnych,

7) pomieszczenie administracyjno-gospodarcze dla personelu,

8) gabinet dyrektora.

12. W sytuacji ogłoszenia przez MEiN pracy zdalnej dyrektor wraz z radą pedagogiczną organizuje zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Nauczyciele wykorzystują technologie informacyjno-komunikacyjne do realizacji tych zajęć z dziećmi, ustalają sposób przekazywania rodzicom dzieci materiałówniezbędnych do realizacji tych zajęć,współpracują z rodzicami zgodnie z ich możliwościami i dostępnością, ustalają warunki bezpiecznego uczestnictwa dzieci w tych zajęciach. Szczegółowe zasady w tym zakresie reguluje procedura pracy zdalnej.

§ 12

Wycieczki i ich organizacja

1. Przedszkole może organizować wycieczki i inne wyjazdy z uwzględnieniem obowiązujących przepisów w tym zakresie. Program wycieczki winien być dostosowany do wieku, potrzeb, możliwości i zainteresowań dzieci.

2. Liczba przewożonych osób w autokarze nie może być większa niż liczba miejsc w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

3. Autokar, którym dzieci jadą na wycieczkę musi być wyposażony w pasy. Kierowca przed wyruszeniem w drogę jest poddany badaniu alkomatem.

4. Program wycieczki organizowanej przez przedszkole, listę uczestników, imię i nazwisko kierownika oraz liczbę opiekunów zawiera karta wycieczki, którą zatwierdza dyrektor przedszkola.

5. Wycieczki i spacery poza terenem przedszkola odbywają się przy wzmożonych zasadach bezpieczeństwa oraz przy udziale odpowiedniej liczby dorosłych opiekunów, zgodnie z regulaminem spacerów i wycieczek obowiązującym w przedszkolu jeden opiekun przypada na każdą rozpoczętą 10 dzieci.

ROZDZIAŁ V

Wychowankowie Przedszkola

§ 13

1. Do przedszkola mogą uczęszczać Dzieci od 2,5 do 6 lat bez względu na płeć, kolor skóry czy wyznanie, których rozwój psychofizyczny umożliwia prawidłowy proces wychowania i kształcenia w grupie przedszkolnej.

2. Dobór do grup następuje według kryterium wieku.

3. Dziecko w przedszkolu ma wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, a w szczególności do:

1) właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo- wychowawczo- dydaktycznego

zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej;

2) szacunku dla wszystkich jego potrzeb, życzliwego traktowania;

3) ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej;

4) poszanowania jego godności osobistej;

5) poszanowania własności;

6) opieki i ochrony;

7) partnerskiej rozmowy na każdy temat;

8) akceptacji jego osoby;

9) aktywności, twórczości i eksperymentowania;

10) samodzielności w podejmowaniu zadań, dokonywania wyborów;

11) zaradności wobec sytuacji problemowych;

12) działania zespołowego z rówieśnikami, młodszymi i starszymi kolegami;

13) poznawania swoich możliwości i ograniczeń, akceptacji siebie i innych;

14) szacunku, otwartości wobec innych;

15) bycia z innymi i dla innych pomocnym;

16) przestrzegania zasad bezpiecznego pobytu własnego i innych;

4. Dziecko może być skreślone z listy uczestników przedszkola w przypadku, gdy:

1) zachowanie Dziecka wykracza poza ogólne normy funkcjonowania w grupie społecznej;

2) Rodzice nie uiścili opłaty za pobyt Dziecka w przedszkolu w ciągu siedmiu dni od momentu upomnienia przez dyrektora placówki ( skreślenie Dziecka z listy nie zwalnia Rodziców od uiszczenia należnej opłaty );

3) Rodzice zataili informacje o stanie zdrowia Dziecka, uniemożliwiającego prawidłowy proces wychowania i kształcenia w grupie przedszkolnej.

5. Rozwiązanie umowy przez Przedszkole dokonuje się z zachowaniem następującej procedury:

1) pisemne poinformowanie Rodziców;

2) spotkanie z Rodzicami;

3) w wypadku braku porozumienia przekazanie pisemnej informacji o rozwiązaniu umowy.

ROZDZIAŁ VI

Rodzice

§ 14

Do podstawowych obowiązków Rodziców Dziecka należy:

1) zapoznanie się z niniejszym statutem;

2) przestrzeganie niniejszego statutu;

3) respektowanie ustaleń Rady Pedagogicznej;

4) przyprowadzanie i odbieranie Dziecka z przedszkola osobiście lub przez upoważnioną

przez Rodziców pisemnie osobę pełnoletnią zapewniającą Dziecku pełne

bezpieczeństwo;

5) podejmowania współpracy z nauczycielem-wychowawcą lub specjalistą przedszkola np.: logopedą, psychologiem;

6) terminowe uiszczanie odpłatności za pobyt Dziecka w przedszkolu;

7) informowanie o przyczynach nieobecności Dziecka w przedszkolu;

8) niezwłoczne powiadamianie o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych;

9) przyprowadzanie do przedszkola tylko zdrowego Dziecka;

10) odbieranie Dziecka do ustalonej godziny pracy przedszkola, czyli 18.00.

§ 15

1. Rodzice i nauczyciele zobowiązani są współdziałać ze sobą w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na Dziecko i określenia drogi jego indywidualnego rozwoju.

2. Rodzice mają prawo do:

1) zapoznania się z programem oraz zadaniami wynikającymi z planów pracy w danej grupie;

2) uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat swojego Dziecka;

3) uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania Dziecku pomocy;

4) wychowywania ich Dzieci w duchu tolerancji i zrozumienia dla innych, bez dyskryminacji wynikających z koloru skóry, narodowości, wyznania, płci oraz pozycji społecznej;

5) rozwiązania umowy o świadczeniu usług opiekuńczo- dydaktyczno- wychowawczych na warunkach określonych w umowie;

6) udziału w otwartych uroczystościach przedszkolnych;

7) wyrażania i przekazywania nauczycielowi oraz dyrektorowi wniosków z obserwacji pracy przedszkola.

§ 16

Spotkania z Rodzicami w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze organizowane są w przedszkolu 2 razy w roku szkolnym lub częściej na wniosek Rodziców lub nauczycieli.

§ 17

Formy współpracy przedszkola z Rodzicami:

1) rozmowy indywidualne z dyrektorem;

2)  zebrania grupowe;

3) konsultacje i rozmowy indywidualne z dyrektorem, nauczycielami;

4) korespondencje drogą email bądź z wykorzystaniem aplikacji livekid;

5) tablice informacyjne;

6) zajęcia i dni otwarte;

7) uroczystości z udziałem Rodziców i innych członków najbliższej rodziny.

ROZDZIAŁ VII

Nauczyciele i inni pracownicy przedszkola

§ 18

1. W przedszkolu zatrudnieni są nauczyciele z wyższym wykształceniem pedagogicznym.

2. Nauczyciel przedszkola prowadzi pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą zgodnie z obowiązującymi programami nauczania, odpowiada za jakość i wyniki tej pracy. Szanuje godność Dziecka i respektuje jego prawa.

3. Do zakresu zadań nauczycieli należy:

1) planowanie i prowadzenie pracy dydaktyczno-wychowawczej zgodnie z obowiązującym programem, ponoszenie odpowiedzialności za jej jakość;

2) wspieranie rozwoju psychofizycznego Dziecka, jego zdolności i zainteresowań;

3) prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych Dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji;

4) stosowanie twórczych i nowoczesnych metod nauczania i wychowania;

5) odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo Dzieci podczas pobytu w przedszkolu i poza jego terenem w czasie wycieczek i spacerów itp.

6) wytwarzanie w przedszkolu rodzinnej atmosfery, sprzyjającej dobremu samopoczuciu Dzieci;

7) współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zdrowotną i inną;

8) planowanie własnego rozwoju zawodowego, systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych przez aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego;

9) dbałość o warsztat pracy przez gromadzenie pomocy naukowych oraz troska o estetykę pomieszczeń;

10) eliminowanie przyczyn niepowodzeń Dzieci;

11) współdziałanie z Rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania Dzieci z uwzględnieniem prawa Rodziców (prawnych opiekunów) do znajomości zadań wynikających w szczególności z planu pracy realizowanym w danej grupie i uzyskiwania informacji dotyczących Dziecka, jego zachowania i rozwoju;

13) dokumentowanie na bieżąco pracy wychowawczo-dydaktycznej i wyrównawczej w dzienniku zajęć przedszkola;

14) realizacja zleceń dyrektora i osób kontrolujących;

15) udział w pracach Rady Pedagogicznej, realizacja jej postanowień;

16) inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno-sportowym;

17) realizacja innych zadań zleconych przez dyrektora przedszkola a wynikających z bieżącej działalności placówki.

4. Nauczyciel ma prawo określić ramy i zasady pobytu Rodziców z Dziećmi w grupie.

§ 19

1. Nauczyciel otacza indywidualną opieką każdego ze swoich wychowanków i utrzymuje kontakt z ich Rodzicami w celu:

1) poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych ich Dzieci;

2) ustalenia form pomocy w działaniach wychowawczych wobec Dzieci;

3) włączenia ich w działalność przedszkola.

§ 20

1. Zakres obowiązków pracowników administracyjno-obsługowych:

1) w przedszkolu zatrudnieni są pracownicy administracji i obsługi;

2) ich podstawowym zadaniem jest zapewnienie sprawnego działania przedszkola jako instytucji, utrzymanie obiektu i jego otoczenia w ładzie i czystości;

3) szczegółowy zakres obowiązków tych pracowników ustala dyrektor przedszkola.

ROZDZIAŁ VIII

Postanowienia końcowe

§ 21

Statut obowiązuje w równym stopniu wszystkich członków społeczności przedszkolnej: nauczycieli, rodziców, pracowników obsługi i administracji.

§ 22

Dla zapewnienia znajomości statutu przez wszystkich zainteresowanych ustala się: a. umieszczenie statutu na stronie internetowej przedszkola, b. udostępnienie statutu przez dyrektora przedszkola.

§ 23

Regulaminy działalności uchwalone przez organy działające w przedszkolu nie mogą być sprzeczne z postanowieniami niniejszego statutu.

§ 24

Prawo nadawania Statutu, wprowadzania do niego zmian lub uzupełnień, należy do prowadzącego placówkę.

§ 25

Statut wchodzi w życie z dniem 23.04.2024 r.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *